12 Ağustos 2011 Cuma

Mantı Tarifi

Uzuuun bir aradan sonra nihayet Keyf-i Mekan'ımdayım. Bu kadar ara verdikten sonra kolay bir tarifle geri dönmek olmaz değil mi?



Bizim oralarda mantının $ekli böyledir, bohça gibi değildir. Sizler için yapım a$amalarını da tek tek fotoğrafladım. Yapım a$amalarına bakınca, mantımın ne kadar pratik olduğunu göreceksiniz. Tepsim minik, tarifim hem pratik hem de 2 ki$ilik olduğundan mantı yapmak beni hiç yormadı. Sizin de gözünüzde büyümesin, iftar sofralarınızda mantı da yerini alsın, ne dersiniz?
Malzemeler: (2 Ki$ilik)
Hamuru için:
*1 yumurta
* 2 su bardağı un
*Bir çay ka$ığı tuz
*Yakla$ık 1 su bardağına yakın su (Hamurun kıvamına göre ayarlayabilirsiniz)
*İç malzeme için:
*Ortalama 100 gr. kadar kıyma (Vejeteryanlar için ye$il mercimekte olabilir)
* 1 ufak soğan rendesi
* Birer tutam karabiber ve tuz
* Arzuya göre bir tutam ufak doğranmı$ maydanoz
*Üzeri için:
*Sarımsaklı yoğurt
*Yağda kızdırılmı$ toz kırmızı biber
*Yapılı$ı:
*Hamur için gereken malzemeler geni$ bir kapta karı$tırılarak kulak memesi kıvamında bir hamur elde edilir.
* Hamur 2 veya 3 parçaya bölünerek beze haline getirilir, altına un serpilir ve oklava ya da merdane yardımı ile ince bir yufka elde edilir.
(Yufkalar küçükte olsa fark etmez ince olması önemli)
*Daha sonra hazırlanan yufkalar yakla$ık 3 cm'lik $eritler halinde kesilir. Fotoğrafta olduğu gibi iç malzemesi hazırlanıp $eritlerin üzerine belirli aralıklarla konur.
*Not: Tarifin devamı fotoğraflarla birlikte sunulmu$tur.

*Hamur kalan bo$luklarından sıkılır.
*Bıçak yardımı ile sıkılan yerlerden kesilir.
*Yağlanmı$ tepsiye dizilir.
*Fırına sürülür ve hafif pembele$ince fırından çıkarılarak hafif ılınması beklenir.
*Mantıların üzerine kaynak su ve biraz tuz serpilerek yumu$ayana kadar pi$irilir.
*Son olarak en üst resimdeki gibi hafif soğuduktan sonra sarımsaklı yoğurt ve kırmızı biber sosu ile servis yapılır.
Mantımız hazıııır, Afiyet olsuuuun....

5 yorum:

Nazife dedi ki...

Merhaba sevgili Nazife, ben de şimdi bütün arşivi şöyle bir dolaştım evet bloğun ve sen çok yakın geldiniz bana da, bu arada ben de başak burcuyum...bence iki adaş olarak birbirimize ilham kaynağı olalım ve bloğumuzu daha sık güncelleyelim ne dersin...görüşmek üzere sevgiler Nazife

Keyf-i Mekan (Nazife) dedi ki...

Tamam canım, bana hak vermene çok sevindim, evet bu bizim için bir vesile olsun, güncellemelerimizi daha da sıklastıralım. Uzun bir aradan sonra bu tarifle döndüğümde nedense kendimi çok yalnız hissetmistim. Bloğumu okuyan vardı fakat ne bir yorum ne de bir izleyici sayısında artma hiçbir değisiklik olmadı bu da benim hevesimi kırdı açıkcası. İnsallah bundan sonra hersey daha da güzel olur. Sevgilerimle...

sarımutfak-hande dedi ki...

şekli değişikmiş çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım

Keyf-i Mekan (Nazife) dedi ki...

Hande Hanım beğendiğinize çok sevindim, güzel yorumunuz için teşekkürler...

miyavkedicik dedi ki...

Bloğunuzu sevgili arkadaşım Gülay ın bloğunda gördüm ve hemen ben de koştum geldim..:))
İyiki de gelmişim..:))
Nasıl bir güzel mantı tarifi böyle.. Hemen bloğunuzu takibe alıyorum..:))
Ben de sizi benim bloğuma bekliyorum..
Çok selam ve sevgilerle..:))
http://kediminhobidefteri.blogspot.com/