10 Mart 2010 Çarşamba

Küllü Kurabiye

"Mart kapıdan baktırır, kazma kürek yaktırır" diye boşuna dememiş büyükler. Tam havalar ısınmaya, baharın gelişine inanmaya başlamışken, yine buz gibi havanın esiri olduk. Hal böyle olunca da soğuk algınlıkları kaçınılmaz oldu benim için. Birkaç akşam iş dönüşü hemen kendimi istirahate çekip, doğal vitamin takviyeleriyle rahatsızlığım fazla ilerlemeden atlattım çok şükür.

Dün akşam da kendimi iyi hissedip Balıkesir-Altınoluk'ta okuyan sevgili kardeşim Esra ve arkadaşlarına göndermek üzere bu kurabiyeleri yaptım. Öğle saatinde kurabiyeleri kargoya verdim, sanırım Esra daha kurabiyeleri yemeden, buradan görecek:))

Gelelim kurabiyemize; ismine bakıp telaşlanmayın. İçinde kül filan yok:) Üzerindeki toz külü andırdığı için "küllü kurabiye" demişler. Benim pek kurabiyelerle aram yoktur. Fakat kardeşim tam bir kurabiye canavarıdır:) Ayrıca bu kurabiyeye de bayılır.

Siz de bir kurabiyesever iseniz ve farklı lezzetler denemek isterseniz bu tarif tam size göre.
Hemen tarife geçmek istiyorum...

Malzemeler:
Hamuru için:
*
1 yumurta
* 1 paket margarin (oda sıcaklığında)
* 1 paket kabartma tozu
* 1 paket vanilya
* 1 su bardağı çekilmiş ceviz içi
* Aldığı kadar un
Üzeri için:
*
2 tatlı kaşığı kakao
* 4 tatlı kaşığı pudra şekeri
* 1 tatlı kaşığı tarçın
Not: Hamurunu hazırlarken şeker kullanmıyoruz.(Unuttuğumu düşünmenizi istemem;)
Yapılışı: Önce fırınımızı 170 dereceye ayarlıyoruz. Hamur için gereken malzemelerin tümünü karıştırıp, yoğuruyoruz ve istediğimiz şekli veriyoruz. (Ben hamuru, uzun bir şekilde tezgaha koyup,bıçakla verev şekilde ufak parçalara kestim.) Tepsiye dizip önceden ısıttığımız fırına veriyoruz. Hafif pembeleşinceye kadar fırında bekletiyoruz.

Hamurlar fırındayken biz de diğer taraftan üzeri için gereken malzemeleri bir kapta harmanlıyoruz. *Siz damak zevkinize göre pudra şekeri, tarçın ve kakaonun miktarlarını azaltıp-çoğaltabilirsiniz.

Kurabiyeleri piştikten sonra ılıkken; hazırladığımız toz karışıma bulayıp, servis tabağına alıyoruz. Kurabiyelerimiz hazııır. Afiyet olsun.

7 yorum:

A Vitamini dedi ki...

Geçmiş olsun öncelikle. Kurabiyeye ben de bayılırım, gerçi ben herşeye bayılırım :)) Ben bunun tarçınlısını yapıyorum, bi kere de sizin tarifi deneyeceğim.

Keyf-i Mekan dedi ki...

Arzu Hanım, çok sağolun. Tarifimi denemenizi tavsiye ederim. Sevgiler...

Esra dedi ki...

ablacım şu an kargoya gidip biraz daha acele davranmaları gerektiğini söleyeceğim :) Evcek fotoğrafa bayıldık vee afiyettle yemek için sabırsızlanıoruz :) çokk tşkr edrmm.

Keyf-i Mekan dedi ki...

Esracım inşallah beğenirsiniz. Afiyet olsun şimdiden:))

Adsız dedi ki...

güzel kurabiye elinize sağlık.ben bişey sorucam.. fırından çıktıktan sonra kurabiyeyi pudra şekerli ve kakaolu karışıma koyuyoruz ya.. ama o kurabiyeye nasıl yapışıyo.. yani o karışımın yapışması için kurabiyeye birşey yapmıyormuyuz.. yani üstünden dökülür o karışım diye düşünüyorum...

Keyf-i Mekan dedi ki...

Adsız; merhaba, tarifimi beğenmeniz beni çok mutlu etti. Kurabiyelerimizi fırından çıktıktan sonra henüz soğumadan toz karışıma buluyoruz. Ilık oldukları için kurabiyelerimizden toz karışım dökülmüyor. Yapışması için başka bir işlem uygulamıyoruz.
Bu arada yorumlarınıza isminizi de eklerseniz çok mutlu olurum, size hitap etmem daha da kolaylaşır. Sevgilerimle...

yeliz dedi ki...

tereyag kac gr. 125 mi yoksa 259gr mi tskler simdiden