27 Şubat 2010 Cumartesi

Karnabahar Salatası

Artık kış mevsiminde sona geldik, sizi bilmem ama beni kış sebze ve meyveleri ile vedalaşma telaşı aldı. Kış bitmeden şunu da yapayım, bunu da yapayım diye...

Dün akşam da bizim evin meşhur karnabahar salatasını yaptım. Meşhur diyorum çünkü bizim evde karnabaharın yemeğinden, kızartmasından çok salatası yapılır. Bu kış bir de sevgili Sibel'in karnabahar çorbasını denemiştim ilk defa, afiyetle içmiştik.

Bu tarifi diyet yemeği olarak da değerlendirebilirsiniz. Hem lezzetli, hem doyurucu, hem de çok hafif. Karnabahar sevmeyen aile bireylerine bile bu tarifle bu sebzeyi sevdirebilirsiniz. Kış bitmeden, denemenizi şiddetle tavsiye ederim.

Hemen tarife geçmek istiyorum.

Malzemeler:
* 1 adet küçük boy karnabahar
* 3 adet havuç
* 1 tutam dereotu
Sosu için:
* 2 diş sarımsak
* yarım çay bardağı zeytinyağı
* 1 adet limonun suyu (ekşi sevenler için 2 adet)
* arzu edilen miktarda pulbiber
* arzu edilen miktarda tuz
Yapılışı:
* Önce karnabahar çiçeklere ayrılıp yıkanır, iri olarak haşlanır. Ayrı bir yerde havuçlar istenilen ebatta doğranıp haşlanır. Yumuşayınca (çok fazla yumuşayıp erimemesi için sık sık her ikisi de kontrol edilir)süzülüp soğumaya bırakılır.
PÜF 1: Karnabaharın haşlanırken koku yaymaması için kaynama suyuna 1 çay kaşığı kimyon veya yarım çay bardağı süt ilave edebilirsiniz.
PÜF 2: Yine karnabahar, lahana gibi sebzelerde yedikten sonra gaz yapmaması için, pişirirken yarım tatlı kaşığı tozşeker ilave edebilirsiniz.
* Soğuduktan sonra karnabaharlar istenilen ebatta doğranır, havuç ve doğranmış dereotuyla karıştırılır.
* Ayrı bir küçük kaseye sarımsaklar rendelenir, zeytinyağı, limon suyu, pulbiber ve tuz ile birlikte çırpılarak sebzelere ilave edilerek harmanlanır.
Nefis salatanız hazıııır...
Afiyet olsun.

3 yorum:

A Vitamini dedi ki...

Blogun yeni tasarımı daha güzel olmuş :)

Salataya gelince, ben çiğ karnıbaharı daha çok seviyorum. Havuç rendesi ve ekşi portakal ile salatasını yapıyorum. Tavsiye ederim.

emel dedi ki...

çok güzel görünüyo ellerine sağlık

Keyf-i Mekan dedi ki...

Arzu Hanım, teşekkür ederim, sayfa düzenimle ilgili sorunlar yaşıyordum. Beğenmenize sevindim. Ayrıca karnabaharı hiç çiğ olarak denemedim. En kısa zamanda tavsiyenizi deneyeceğim. Hoşçakalın.

Emelciğim, sağol canım...