19 Şubat 2010 Cuma

Profiterol

Mutlu yıllar aşkımmmm......

Geçtiğimiz çarşamba, canım eşimin doğum günüydü. Biz heryıl eşimin doğum gününü sevgililer günü ile birlikte kutlardık, 3 gün ara ile olduğu için. Fakat ben bu sene bir değişiklik yapıp ayrı ayrı kutlamayı tercih ettim. Sevgililer gününde yaşpasta yaptığım için, o akşam işten çıkana kadar aklımda bu sefer hazır pasta almak vardı. Ama 3 gün ara ile yaşpasta yemek ağır olacağından ben bir U dönüşü yapıp hazır satılan profiterol hamurlarından aldım.


Yanda da gördüğünüz gibi bu hamurlar öyle yumuşak ve kıvamında ki, evde yapılan profiterol hamurlarıyla aynı. Vaktim olsa hamurunu ve iç malzemelerini de kendim yapardım. Fakat bu acele bir doğumgünü pastası:)) şeklini alacağından, bu sefer böylesi nasip oldu.

Fırsat bulduğum anda hamuru ile birlikte yapıp, fotoğraflayıp ev yapımı tarifi bloğumda yayınlayacağım.

Evet profiterol hamurunu alıp eve geldiğim anda maraton başladı ve ben hemen çikolata sosunu tarifinden yarım su bardağı fazla süt koyup, pişirdim ve soğumaya bıraktım (Daha akışkan olsun diye)

Diğer taraftan da 1 paket krem şantiyi koyu kıvamlı bir şekilde çırpıp buzdolabına kaldırdım. Hamurlarımın içini açıp içlerine birer tatlı kaşığı dolusu krem şantiyi doldurup servis tabağına dizdim. Soğuyan çikolata sosumdan her katına kaşıkla paylaştırdım. Kule haline getirdim. Kalan çikolata sosumu da tekrar en üstten boşluk kalmayacak şekilde döktüm. Üzerine de bir mum diktim. Hem göze, hem de damağa hitap eden harika bir yaşpasta oldu. Eşim de çok beğendi. Pratik ve lezzetli, üstelik servisi de çok kolaydı (yaklaşık 12 adet hamurdan yaptım, paketin kalanını da dondurucuya attım. Acele bir anda kullanmak üzere.)

Size de alternatif bir doğum günü pastası için bir fikir olsun diye yayınlamadan da edemedim:))

Buradan tekrar canım eşimin doğum gününü kutluyorum...

6 yorum:

Sibel dedi ki...

Ne kadar güzel bir fikir canım bu, ve sen ne kadar ince düşünceli bir eşsin:) Eşin çok şanslı gerçekten. Profiterol pastaya kim hayır diyebilir ki.. Biz de sevgililer günü pastamızı yeni bitirebildik, artık epey bir zaman pasta ve tatlı yok:))
Sevgilerimle...

Nazife dedi ki...

Sibelciğim kolay tarifimi beğenmene çok sevindim. Biz çalışan hanımların eşlerinin şanssızlığı biraz acele ve uydurma yemeklere maruz kalmaları bence, fakat bu tarif bir istisna;)

A Vitamini dedi ki...

Ellerinize sağlık, eşinize de nice yıllar

Nazife dedi ki...

Çok teşekkür ederim Arzu Hanım, sevgiler

kupia papalina dedi ki...

Eskiden bu kadar sık yiyemezdik...Zahmetliydi..Artık sanırım herşey pratik bir hal aldı...Bilmiyordum tuttum bu fikri...Teşekkürler..
Eşinizin doğum günü kutlu olsun...Mutluluklar..

Nazife dedi ki...

Kupia papalina, tarifimi beğenmeniz beni çok mutlu etti. Güzel dilekleriniz için teşekkürler...